Ahlen (Westfalen Duitsland), september 2017 – LR Health & Beauty blijft groeien en breidt daarom haar productiecapaciteit uit. De modernste productiefaciliteit voor LR Aloe Vera productie in Europa wordt gebouwd vlak bij het hoofdkantoor van het netwerkmarketing bedrijf in Ahlen. De verwachting is dat de bouw van de fabriek gereed is in december 2017. LR investeert 4,5 miljoen euro in hightech machines. Zo onderstreept LR zijn leidende positie in de productie en marketing van eersteklas Aloe Vera producten. Deze producten worden door LR verkooppartners in de markt verkocht waardoor er een gigantische afzet is.
Duurzaamheid is de inzet
De nieuwe Aloe Vera productie fabriek maakt deel uit van de duurzame groeistrategie van LR. Op ongeveer 4.000 m2 wordt straks de Aloe Vera Drank, waarvan sinds 2002 meer dan 55 miljoen liter is verkocht, geproduceerd en gedistribueerd. “Aloe Vera producten zijn een van de kerncompetenties van LR. We hebben Aloë Vera populair gemaakt in Duitsland en hebben de meest uitgebreide knowhow op dit gebied. Om de toenemende vraag van onze verkooppartners tegemoet te komen, verruimen we onze productiecapaciteit in Ahlen” verklaarde Dr. Thomas Stoffmehl, CEO van LR Health & Beauty.
Kwaliteit belangrijk bij Aloe Vera productie
Kwaliteit en hygiëne hebben de hoogste prioriteit voor LR waardoor het bouwen van zo een productie locatie nog al wat betekend. De tanks die worden gebruikt voor de productie van de Aloe Vera Drank worden individueel vervaardigd. “Er zijn geen kant-en-klare oplossingen hier en de afmetingen zijn enorm. Elk van de drie hightech containers is 6,5 meter hoog en heeft een capaciteit van 39.000 liter. De machines hebben met de nieuwste stand van de techniek.” aldus de bouwers van de fabriek.
Verkooppartners bezoeken de productie
Omdat partners de productie bezoeken, is een ander hoogtepunt van het gebouw is de skywalk op de eerste verdieping. Een 40 meter lange gang die parallel loopt met de productiezalen en aan één zijde voorzien van glas waardoor bezoekers de individuele productie stappen kunnen volgen. Alles is daardoor te zien van het door vloeien tot het vullen van de flessen en verpakkingen. “Dit dient om onze claim ‘Made in Germany’ te versterken met de hoogste kwaliteitsnormen die door onze transparante productie zichtbaar worden voor onze LR-verkooppartners, ‘aldus Dr. Thomas Stoffmehl.
LR Health & Beauty
Onder het motto “More Quality for Your Life” produceert en verkoopt LR diverse gezondheids- en schoonheidsproducten in ongeveer 28 landen. Het assortiment omvat zorg- en decoratieve cosmetica, voedingssupplementen en parfums. In het geur segment heeft het bedrijf, dat opgericht werd in 1985, exclusieve samenwerkingen met beroemdheden zoals Guido Maria Kretschmer, Karolina Kurkova en Bruce Willis. Met 1.200 medewerkers en duizenden geregistreerde verkooppartners en klanten is LR een van Europa’s toonaangevende directe verkoopbedrijven. De sterke marktpositie van LR is vooral gebaseerd op een hoogwaardig assortiment en een aantrekkelijk bonus- en opleidingsplan dat onbetwist is in de industrie. LR heeft ook het LR Global Kids Fund opgericht dat in samenwerking met de lokale instellingen steun verleent voor kinderen en hun families in verschillende landen over de hele wereld. Bron: LR Health & Beauty